SELFIE-UL PE TREN NU IA LIKE-URI, IA VIEȚI

Campanie de prevenire a accidentelor produse prin electrocutare în

sectorul transporturilor feroviare

 

  • SCOP: Informarea și conștientizarea populaţiei cu privire la riscurile determinate de nerespectarea unor reguli și norme de conduită în incinta stațiilor CF, triaje și zonele adiacente.
  • DIRECŢII DE ACŢIUNE:

 

  1. Transmiterea mesajelor cu caracter preventiv prin intermediul canalelor de informare în masă;
  2. Organizarea de acţiuni cu caracter informativ-preventiv pentru grupurile ţintă.
    • LOC DE DESFĂŞURARE: Bucureşti şi cele 41 de judeţe

 

  • DURATA: iulie 2020-ianuarie 2022
  • GRUPURI ŢINTĂ: Călătorii care folosesc transportul pe calea ferată și populația generală din zonele adiacente gărilor/depourilor.
  • INIŢIATORI: Inspectoratul General al Poliţiei Române - Institutul de Cercetare şi Prevenire a Criminalităţii şi Direcţia de Poliţie Transporturi în parteneriat cu Mercury360.

 

CONCEPTUL CAMPANIEI:

# conceptul constă în realizarea și distribuirea în mediul online a unor materiale video sugestive, care prezintă într-un mod simbolic efectele electrocutării la rețeaua de înaltă tensiune asupra a trei machete ale unor imagini reprezentative pentru rețelele de socializare, respectiv trei iconițe tip smiley face.

# Compania CFR Călători a pus la dispoziție un vagon de persoane care a fost personalizat cu însemnele campaniei (vizual și mesaj), urmând ca, în perioada derulării campaniei, acesta să fie atașat trenurilor care vor circula pe diverse rute naționale, contribuind la promovarea campaniei.

 

  1. Transmiterea mesajelor cu caracter preventiv prin intermediul canalelor de informare în masă
    • Postarea de materiale cu conținut tematic pe site-urile și paginile de pe rețelele sociale instituționale;
    • Participarea la emisiuni radio – TV, în vederea diseminării de informaţii specifice şi pentru prezentarea campaniei;
    • Elaborarea, periodică, de articole cu caracter preventiv, destinate prevenirii cazurilor de electrocutare în sfera transporturilor feroviare şi remiterea acestora către publicaţiile locale on şi off line.

 

  1. Distribuirea către beneficiari a materialelor informativ-preventive cu recomandări destinate reducerii riscului de victimizare

 

  • Realizarea şi expunerea, în zone cu vizibilitate sporită, a afişelor campaniei în stațiile CFR Călători;
  • Difuzarea spotului video în staţiile CFR Călători şi, după caz, la posturi TV locale, sistemele din unităţile de învăţământ, supermarketuri etc.

 

  1. Organizarea de acţiuni pentru grupurile ţintă
  • Participarea la întâlniri cu călătorii care utilizează transportul pe cale ferată, în vederea transmiterii de informaţii destinate prevenirii cazurilor de electrocutare în sfera transporturilor feroviare;
  • Promovarea mesajelor campaniei prin organizarea de evenimente publice în cele mai importante stații CFR aflate pe ruta vagonului personalizat.
  • Organizarea de activități informativ-preventive în unitățile de învățământ.

Activităţile campaniei vor fi derulate de către structurile de analiză şi prevenire a criminalităţii şi poliție transporturi, conform notei raport nr. 113679   din  10.07.2020, aprobată de conducerea Poliției Române.